lørdag 14. januar 2012

Vrikad mössa med Glasögon



En venninne hadde en ide om at en hel gjeng på skitur skulle ha like luer. Nå til dags renner jo folk med hjelm, så dette skulle være en artig gimmick på afterski. Oppskriften finnes her . Brukte garnet Topp`tTå, men da det er ør-lite tynnere enn det de orginalt hadde brukt, gikk jeg opp til heklenål nr 5,5.
Super rask å hekle selve lua. Litt modernisering måtte til ; Glasgorna var heklet fra kortside til kortside, jeg valgte å starte øverst på brillene med 20fm, diktet meg nedover, buet dem med 5 stv i en fastmaske på hver side, trikset noen runder til før jeg avsluttet med to runder fastmsker rundt hele glassa.
Fiffig lue hvis man vil ha en artig liten vri på sitt hodeplagg!!!

3 kommentarer:

  1. Svar
    1. Nei så utrolig morsom! Denne hadde jo vært kul på sparketur også-da ser man ut som det fartsfantometet.
      Annelive

      Slett
  2. Så artig lue! Morsom og anderledes idé! :)

    Holder på med lue jeg også, men den blir nok for stor så jeg skal rekke opp. Ha en fin uke! :)

    SvarSlett