søndag 20. mai 2012

Olive

Endelig min egen Olive genser. Dette har blitt en svært så populær modell der ute bland bloggerene, og mange har strikket denne, skal strikke den, eller skal rett og slett strikke en til...ja så populær er den. I all sin enkelhet, alikevel så pen.
Er storfornøy med min variant, som er det første større plagget til meg selv på lenge. Var veldig spent på størrelsen jeg skulle ende opp med kontra garnvalg. Jeg hadde hørt flere kommentere at den var stor i størrelsen, jeg valgte derfor å strikke Medium med tynnere garn, og tynnere pinner. Ble helt perfekt til meg! Heldigvis kan man prøve sånn noenlunde underveis da den strikkes ovenfra og ned.

Mønster: Olive by Helga Ilsager
Garn: Sandnes mini duett
Pinner: 3 og 3,5


7 kommentarer:

  1. Denne er kjempefin! Jeg liker den fordi den er så enkel, men likevel har den fine detaljer :) Håper du får brukt den masse!

    SvarSlett
  2. Så lekker den ble. Olive er virkelig et anvendelig plagg og så passer den til veldig mange uansett kroppsform. Jeg er veldig glad i min og har på planen og strikke flere, men da må jeg finne oppskriften først..

    Ha en strålende uke

    SvarSlett
  3. Så fin den ble! Jeg har akkurat startet på min Olive, og som nybegynner så synes jeg at jeg er supertøff som strikker med annet garn og velger å strikke færre masker for å få en litt smalere modell. ;) Men som du skriver, man kan prøve den litt siden man strikker ovenfra og ned.

    SvarSlett
  4. Den er nydelig!! Skulle ønsket jeg hadde had tolmodighet til å strikket noe sånt!

    SvarSlett
  5. Åå, så nydelig!! Og så DE herlige fargene du har valgt.. Jeg beundrer alle dere som strikker denne, tror nok ikke min utålmodige sjel hadde klart det :)

    Klem

    SvarSlett
  6. Knallfin! Jeg er en av alle dem som drømmer om å strikke en, men som lar meg skremme litt av endeløs glattstrikk... Men kanskje en dag! Garnvalget ditt hørtes deilig og mykt ut!

    SvarSlett
  7. Så flott den ble! Har så lyst å strikke den, men er så usikker på størrelse og garn. Må jo ha en ganske stor størrelse så.

    God helg fra i morgen :)

    SvarSlett