søndag 13. juni 2010

Sommerlig perle-kjole til babyborn

Som perler på en snor... I høst skaffet jeg meg massevis av perler på e-bay for en pris av ingenting. Så for å bevise at jeg ikke bare kjøper for å kjøpe, blir det nok litt perlestrikking på meg fremover. Som favoritt basis oppskrift for topp/ kjole til babyborn bruker jeg pickles søte sommertopp. Strikket på pinne 3,5 på hele kjolen. Perlene er strikket med 5 masker mellom hver, og 5 omganger uten perler. Heklet på en liten vifte kant nederst på kjolen for å pynte den litt.

2 kommentarer:

  1. Tusen takk for kommentar på bloggen min. Jeg har fått helt Olive-dilla.. ille.. hehe.. Men begynner på Clothilde i WM om en dag eller to. Håper det slukker den værste Olive-tørsten. Nyyydelige dukkeklær du strikker!

    SvarSlett
  2. Nydelige dukkeklær du lager og virkelig lekkert med perler på som prikken over i'en.
    Kjekt med slike ebay-kupp ;-)

    SvarSlett