søndag 24. januar 2010

Skeive sokker


Da har jeg endelig fått strikket meg et par skeive sokker. Sokkene ble i tradisjonell raggsokk farge...men putt putt jeg liker grått jeg :)
Strevde litt før jeg fikk tak på hvordan det skulle gjøres, men etter å ha studert en del diskusjonstråder på hobbyboden gjode jeg som dere alle sier...bare strikke som mønstert sier og ikke tenk så mye...
Sokkene er strikket på pinne 3,5, og møsteret er fra Tone M og kan finnes her, hun har forøvrig veldig masse fint på sine sider så en liten titt innom der anbefales!

3 kommentarer:

  1. Jeg ga opp de skeive sokkene. Fikk det bare ikke til, synd- for de er jo tøffe.

    SvarSlett
  2. Jeg skal prøve meg på disse snart tenkte jeg, men ble litt skeptisk nå når du sier det var vanskelig og Red Hobbit over gav opp..
    Men men en utfordring kan jeg jo ikke si nei til...

    SvarSlett
  3. Fine sokkar! Grått er jo ein veldig grei sokkefarge, spesielt viss det er lenge sidan sist golvvask ;-)
    Eg har også planar om å strikka meg skeive sokkar, men det er så mykje eg vil strikka at eg veit ikkje når eg får tid.

    SvarSlett